Dag 3

Dagarna går riktigt fort nu! Det känns skönt att vara på hyttan och hålla sig sysselsatt en hel dag. Jag trivs jätte bra och det känns sjukt bra att ha fått börja blåsa igen, det här har jag väntat på i 4 månader och nu har jag kommit igång.

Återvunnet glas ska vara mycket segare än vad "vanligt" glas är, men jag märker ingen större skillnad. Tycker inte att det är svårare heller, eller jo, lite, jag märker på det här glaset att det kallnar mycket snabbare än det andra glaset, därför får man snabba på lite :)

Idag jag har suttit och gjort smycken för det mesta. Lena, min handledare slår sönder oljelampor, skålar, glas, m.m och sen får man sitta och limma ihop bitar beroende på hur man vill att smycket ska se ut. Sen smälter man ner det igen! Det blir faktiskt riktigt snyggt när man gör så!

Bilderna är ifrån idag och vad jag har hållt på med =) smyckena blir ju mycket snyggare sen när man har smält ihop det igen, då blir det inga kanter och sånt där :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0