Bok nörd

Jag har alltid gillat att läsa böcker, det trodde ni inte va? :) Köpte 4 st böcker på bokrean i Fredags när jag och mamma gick på stan.

Just nu håller jag på att läsa en bok som heter När livet stannar. Den handlar om en kvinna som förlorade sina två av tre barn, sin man och tre nära vänner i flogvågskatastrofen som hände den 26 december 2004. Boken är verkligen hemsk men den är så bra att jag inte kan sluta läsa.

" Hur ska vi klara alla möten med dem som kände oss när vi fortfarande levde? tänkte Malin Sävstam när hon kom tillbaka till Sverige från Thailand efter flodvågskatastrofen. Hon hade förlorat två av sina tre barn, sin man och tre nära vänner - och hon kände det som ett straff att hon själv hade överlevt.

Tiden som följde vad fylld av smärta som blev rent fysisk. Men efter ett år kunde hon skriva: Jag vet att man inte dör av sorg! och efter ytterligare ett år kunde hon allt oftare uppskatta den andra chansen som livet gett henne"

I När livet stannar berättat Malin Sävstam idag om katastrofen och om hur hon och sonen Alex genomförde de första åren efter den. Berättelsen går från svartaste kaos till gryende hopp. Det är en upprörande och oerhört sorglig bok, men också en ärlig och klok berättelse där läsaren får vara med i sorgens alla stadier.

Verkligen ett boktips om man gillar att läsa som jag gör :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0